Monday, June 7, 2010

Jalan kampung di Kibiau tagilung











Difahamkan bahawa Jalan ini dibina semasa era Kerajaan Berjaya dan di selenggara semasa Kerajaan PBS, selepas itu ia telah tidak diselenggara sehingga sekarang ini hanya pejalan kaki sahaja yang dapat melaluinya untuk menoreh getah dan menanam sawit.




Pada masa lalu, ianya digunakan sebagai laluan pintas antara Jalan Kasugira batu Luang ke Jalan tagilung Kikandis




saya hanya melalui jalan ini semasa saya masih bekerja sebagai Merinyu Pekan dalam tahun 1979, dan kini sebagai ADUN pada tahun 2010. Saya yakin banyak juga Pegawai belum bajalan disini melainkan kekawan di kampung berkaitan.Seorang warga telah datang menemui saya, tolong saya YB.. saya mahu bawa kereta angkut kapingan takut dicuri orang kalau disimppan di dalam hutan ini..




Apakah kita masih mahu jatu menjatuhi.. atau saling membantu untuk mencari kebaikan-kebaikan seperti kekurangan ini

No comments:

Post a Comment