Monday, February 8, 2010

Pesta Joran Pesisir pantai Kg. Mansud Kuala Penyu
















Tahniah kepada penduduk Kampung Mansud yang telah dapat menganjur pesta joran. Penduduk Mansud sungguh bertua kerana mempunyai pemimpin yang berjiwa rakyat. Ahli Dewan Undangan Negeri sungguh berterima kasih dan rasa terharu akan kerjasama yang telah ditunjukkan oleh semua masyarakat di kampung Mansud ini.





Warga Mansud juga berterima kasih keatas tukun tiruan yang di berikan oleh Jabatan Perikanan bagi menghasilkan lebih banyak ikan. Malah memohon agar Jabatan ini akan memberikan lebih banyak tukun tiruan dapat dilabuhkan dikawasan ini. Cuma mereka minta rondaan dapat di ketatkan untuk mencegah aktiviti penangkapan dengan mengunakan bahan letupan dan racun.





Pantai Mansud sungguh indah dan boleh dijadikan kawasn riadah, malah ada pengunjung yang datang dari Kawasan Beaufort dan Kota Kinabalu.





Pendudk juga merayu agar kawasan pantai ini boleh di bersihkan dan dibuatkan dengan sebuah Bangunan terbuka sebagai pentas.





sebuah jambatan untuk laluan pintas dengan kampung sebelah. dimana ianya dibuat semasa Kerajaan PBS dan kini telah roboh dan belum lagi di buat dengan yang baru

No comments:

Post a Comment